Friday, June 1, 2012

PRODUK SEJUK BEKU

Sebagai seorang surirumah, apa kerja yang boleh dilakukan untuk mengisi masa lapang dan dalam masa yang sama boleh menjana pendapatan? Menjahit? Buat kuih? Selain dari itu, apa ye? Kenapa saya (kejap saya, kejap aku) macam tak nampak benda lain je? Ambil upah menaip? Kalau dekat dengan kolej mungkin boleh sebab dikelilingi dengan student. Ambil upah bayar bil? Kalau duduk di kawasan perumahan, mungkin boleh sebab dikelilingi dengan ramai jiran tetangga. Kalau duduk dikawasan terpencil macam saya ni, macam mana? Jiran2 jauh... penduduk pun tak padat...
Oleh kerana saya tak nampak cara lain, maka untuk mengisi masa lapang... saya buat kuih2 ni...

Popia Goreng Segera wif Sambal. Tinggal goreng dan pastu sira sendiri dengan sambal yang dibekalkan. Mudah je...

Karipap Segera. Goreng dan makan!

No comments: