Friday, June 15, 2012

EKSPERIMEN

Alamak... dah nak bersawang blog saya ni. Tak sempat nak update. Kebelakangan ini saya agak sibuk. Buat eksperimen untuk tepung kek segera... :) Almaklumlah, dah dekat nak puasa. Sebelum ni saya ada juga buat tepung kek segera. Simple, tak perlu guna mixer, tak perlu guna mentega... tapi sekarang saya nak yang lebih simple daripada itu. Biasalah, manusia... kalau boleh tu nak semuanya senang. Boleh buat kek sambil tido, tau2 je dah masak. 
Kali ni, saya buat eksperimen untuk tepung kek segera tanpa mixer, tanpa mentega, dan satu lagi...tanpa telur. Jimat tapi tetap sedap! Itu yang saya nak. Saya rasa setiap surirumah mengimpikan kek yang macam tu kan? Jimat, Mudah, Sedap! Bancuh kek macam bancuh cekodok.
Dengan resepi eggless coklat cake tu, saya dapat buat kek ni...

Kek Batik Marie Kukus

Dan juga ini...
Muffin Coklat Kukus



Dan yang ni pula dah sah2 bukan datang dari tepung kek segera tu...
Homemade Cheezy Wedges

Makan cheezy wedges untuk hilangkan rasa penat kepala otak ni... Penat wooo bila banyak sangat berfikir...
Adik2, kakak2, kawan2... tolong doakan saya ye... Terima kasih.

2 comments:

Faizma Jozannerz said...

sy tgah dok mencari tepung kek segera ni..dah ade utk dijual ke

Jogi a.k.a Nadhrah a.k.a Nik said...

Berminat nak beli? Untuk resepi baru ni InsyaALLAH akan diusahakan secepat yang mungkin. Urusan yang berkaitan dengan pembungkusan belum selesai. Bagaimanapun, harap encik blh tinggalkan email/contact no utk dihubungi. Terima kasih.