Monday, November 5, 2012

ROTI GULUNG KISMIS

Bismillah...

Hujan2 ni sedapkan kalau dapat bergulung dlm selimut. Terasa mati kutu nak buat apa2. Badan pun rasa malas... Tapi perut pulak lapar je... Camana tu? Tu yang badan cepat naik tu. Makan... tido... makan... tido...

2, 3 hari ni hujan memang teramat-amat lebat. Parit2, kolam2 dah mula dipenuhi air. Lopak2 air pun dah mula kelihatan kat sana sini. Dalam keadaan macam ni, terasa malas nak memijakkann kaki ke tanah. Berlainan dengan hero 3 orang ni... Kita bukak pintu je, sebelum masuk kereta pasti diorg akan cuba mengambil peluang utk membasahkan kaki. Terpaksalah ibu memeritkan anak tekak melaung nama diorang.

Sudah beberapa hari anak2 mengajak ke rumah opahnya, tapi tak kesampaian. Cadangnya hari ni tadilah nak ke sana, tapi oleh kerana hujan lebat menggila maka perancangan terpaksa dibatalkan. Apa taknya... selain hujan, ibu tengok anak2 masing2 dah tido lena.

Sebelum Chiko tido tadi, dia mintak roti... Belek2 buku resepi, maka saya pilih resepi roti ni. Bagaimanapun, resepi asal telah saya tukar mengikut citarasa saya. Nama dia pun saya tukar ikut citarasa saya. Keh3x... Resepi ini saya dapat dari Blog Kak Yatie. Terima kasih ye kak, sudi kongsi resepi...



Sebaik je roti ni keluar dari oven, Chiko pun lena... maka belum sempatlah dia menjamahnya... Kesian...

No comments: